Hirdetés

Az egy éven át tartó, sikeres „Zöldülnek a Királyok” környezettudatos üzlet mintaprojekt után FOLYTATÓDIK A ZÖLDÜZLET PROGRAM 2014 - ben is

2014-03-19 11:50:00

Zöld Üzlet verseny 2. díjDíjátadó sajtótájékoztatóval zárult 2014. március 18 -án, a Magyarországon egyedülálló környezettudatos üzlet mintaprojekt, melyet a SURVIVE ENVIRO Nonprofit Kft. indított el tavaly márciusában a Magyar Telekom hello holnap! „fenntartható tudatformálás” pályázatának támogatásával. Az egy éves program célja az volt, hogy a budapesti és a pécsi Király utcának és az azokat körülvevő területnek közös koncepciót adva, környezettudatosságra ösztönözze az ott található üzletek tulajdonosait, dolgozóit, beszállítóit és természetesen vásárlóit is. A program mellé állt Budapesten a VI. és VII. kerületi Önkormányzat, Pécsett a Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Pécs -Baranya Kereskedelmi és Iparkamara és több szakmai szervezet is.

A versenyben a legkülönbözőbb tevékenységi körben működő üzletek, vállalkozások indultak; így a hotelektől, a vendéglátó egységeken, játszóházon keresztül, a parkolóházig, rendezvény helyszínekig valóban széles spektrumot sikerült felölelni. A résztvevő cégek felismerték azt a tényt, hogy az egy év során, amíg szakértő segítséggel zöld üzletté, valamint környezettudatos vállalkozássá válnak, komoly költségcsökkentést tudnak elérni. További hozzáadott értéket jelent számukra, hogy a programban való részvétellel növelik imázsukat, valamint pozitív megítélésüket vásárlóik körében.

A „Zöldülnek a Királyok” versenyben összesen 21 pécsi és budapesti üzlet vett részt, melyek közül a budapesti Dob utcában található Club22 Caféban (Club22 Esélyegyenlőségi és Öko pub) megrendezett díjátadó sajtótájékoztatón kiderült, hogy melyikük tette leghatékonyabbá, legkörnyezettudatosabbá működését.

Díjazottaink:

a verseny győztese Pécsett a Ruhatár

és Budapesten a Casati Budapest Hotel.

Közönségdíjasunk a szintén budapesti Orange Optika.

Az üzletek vállalásokat tettek környezetbarát tisztítószerek használatára, energia-, víz-, gázfogyasztásuk csökkentésére, így például a Ruhatár perlátor felszerelésével harmadára csökkentette a vízfogyasztását.

Zöld Üzlet verseny 1. díjA Casati Budapest Hotel a három alapvállalásán túl több zöldvállalást is teljesített, például környezetbarát papírt használ, illetve törekszik a helyi magyar termékek felszolgálására. A díjak igazán különlegesek voltak, melyeket formatervező hallgatók készítettek az ökodesign jegyében. A díjakat Hassay Zsófia VI. kerület Terézváros polgármestere, Rónaszékiné Keresztes Monika országgyűlési képviselő, a VII. kerület Erzsébetváros alpolgármestere és a Telekom képviseletében Mácz Ákos EU kapcsolat vezető adta át.

Gratulálunk a győzteseknek!

A Zöldüzlet program 2014-ben is folytatódik! Várjuk azoknak az üzletek jelentkezését, akiknek fontos a környezettudatos működés!

A programhoz az ország bármely területén működő üzletek csatlakozhatnak 2014. április 18 -ig.

A zöldüzlet programmal továbbra is cél a résztvevő üzletek környezettudatosságra való ösztönzése, a példamutatás és a környezettudatos magatartás erősítése. 2013 októberében a Zöldüzlet logót a Szellemi Tulajon Nemzeti Hivatala védjegyként lajstromozta.

A zöldüzlet projektben való sikeres szereplés eredményeként az üzletek zöldüzlet védjegyet kaphatnak, mely hiteles formában igazolja a környezettudatos, felelős működés iránti elkötelezettségüket,a társadalmi illetve a fogyasztói réteg pozitív megítélését eredményezi; erősíti a versenyelőnyt azokkal szemben, akik még nem alkalmaznak zöld szempontokat működésük során; elősegíti, ösztönzi a munkatársak, érdekelt felek környezettudatosságát; aktív eszköze a vállalati környezetvédelemnek.

Jelentkezni a www.zolduzlet.hu oldalon lehet.

Azoknak az üzleteknek a jelentkezését várjuk, akik fontosnak érzik a fenntartható, környezettudatos működést.

A Zöldüzlet versenyben résztvevő üzletek első lépésként önkéntes vállalásokat tesznek üzleti teljesítményük javítására, mint például energia-, víz-gázfogyasztás nyilvántartása; környezetbarát papír használata, környezetbarát tisztítószer használata, stb. ez csak néhány felsorolás a vállalások közül. Az év során a program kidolgozója a SURVIVE ENVIRO Környezetmenedzsment Tanácsadó Nonprofit Kft. a teljesítményeket auditálja, az üzletek számára képzést, valamint személyre szabott tanácsadást biztosít, ahol megismerkednek a fenntarthatóság fogalmával a környezetbarát üzlet kritériumaival és a gyakorlati tudnivalókkal, úgy mint, környezettudatosság, energiahatékonyság a munkahelyen és otthon; környezettudatos vásárlás–ökocímkék, környezetvédelmi jelölések; tisztán, de biztonságosan–takarítás, vegyszerhasználat; fenntartható étkezés; zöld rendezvény; a szelektív hulladékgyűjtés rejtelmei témakörben.

Így az év folyamán az üzletek igazán zöldüzletté, környezettudatos vállalkozássá válhatnak, melynek haszna az energiatakarékosság, a tudatos zöld beszerzések révén kimutatható és forintosítható megtakarítások.

A teljesítmény alapján kerül átadásra a legjobb zöldüzlet díj 2015-ben is.

A ZÖLDÜZLET ÉRTÉKET KÉPVISEL A projekt segítségével a fenntarthatóság fogalma, illetve annak tartalma kézzelfoghatóvá, így könnyebben értelmezhetővé, egyben ismertté és népszerűvé válik. A környezettudatos üzletben alkalmazott intézkedések megvalósulásával, széles körben tudatosul a fenntarthatóság, mint értékrend és válnak ismertté a környezetbarát üzlet kritériumai, a környezetbarát jelölések, ökocímkék, erősödik a környezettudatosság. Így a vásárlók beszerzéseik során tudatosan kereshetik a környezetbarát üzleteket és a környezetbarát termékeket, megvalósíthatják a tudatos zöld beszerzést.

A védjegyhasználat feltételeiről és a zöldüzlet programról bővebben a www.zolduzlet.hu honlapon tájékozódhatnak az érdeklődők.

Zöld Üzlet közönségdíj