Mintegy hatvan országban szólítják fel a vásárlókat minden év novemberének utolsó péntekén, hogy gondolják át fogyasztási szokásaikat; ez a Ne Vásárolj Semmit Nap (Buy Nothing Day). Az akciót 1997 óta tartják november negyedik péntekén, az amerikai hálaadás-ünnep másnapján, amely az USA-ban a leginkább vásárlással töltött napok egyike. A magyarországi piackutatások is azt mutatják, hogy a pénteken vásárolnak a legtöbbet és a legtöbben. A Ne Vásárolj Semmit Napra idén november 24-én kerül sor; a Tudatos Vásárlók Egyesülete propagálja leginkább hazánkban, akik arra hívják fel a figyelmet, hogy a világ lakosságának 20 százaléka éli fel a Föld készleteinek 80 százalékát, s hogy ne higgyük el a reklámok üzenetét, amelyek az elégedetlenséget és a mohóságot erősítik azzal, hogy elhitetik: akkor leszünk boldogok és szépek, ha minél több tárgyat birtokolunk.
Becslések szerint a vásárlások átlagosan 40 százaléka az előzetes vásárlási szándékoktól függetlenül történik, a vevő az akciók és a különböző marketing-trükkök "áldozata" lesz. Hazai felmérések azt is mutatják, hogy a vásárlók 55 százaléka hagyatkozik a boltokban hozott gyors döntésekre. Sok esetben ilyenkor olyasmit is megvesznek, amire egyáltalán nincs szükségük, és ami a hűtőben, kamrapolcon romlik meg, majd érintetlenül kerül a kukába - becslések szerint a magyar háztartásokból az élelmiszer 25-30 százaléka kerül kidobásra, ami évente 100 kilót tesz ki, természetesen háztartásonként.
A Ne Vásárolj Semmit Nap jelképes tiltakozás a túlfogyasztás ellen, annak deklarálása, hogy van élet vásárlás nélkül is. Arra ösztönöz, hogy álljunk meg egy kicsit, gondolkodjunk el értékrendünkön, vásárlási szokásainkon, egy napra szálljunk ki a "kedves vásárlók" és a "tisztelt fogyasztók" köréből, és tudatosítsuk magunkban, hogy a boldogságot nem a megvehető dolgok hozzák el számunkra.